Excursie Bruinenbergersluis

GroenLinks/PvdA organiseren op donderdagavond 18 augustus een excursie naar de Bruinenburgersluis in het Valleikanaal/Heiligenbergerbeek. Deelname staat open voor iedereen.

Het Waterschap gaat in de komende tijd de in het Valleikanaal/Heiligenbergerbeek, die dateert uit 1785, restaureren. De sluis ligt op een prachtige plek en is een Rijksmonument. Restauratie is noodzakelijk omdat er nogal wat schade door boomwortels is.

De excursie staat onder leiding van waterschapsbestuurder Frans ter Maten. De geboren en getogen Leusdenaar Ter Maten  zal een korte toelichting geven over de restauratie en over het gebruik van de sluis. De sluis is alleen wandelend te bereiken waardoor de excursie minder geschikt is voor mensen die slecht ter been zijn. De wandeling over de Grebbeliniedijk duurt ca. 15 minuten heen en 15 minuten terug.

De excursie is op donderdag 18 augustus. Start om 19.30 uur bij Mon Chouette, Leusbroekerweg 25B. Voor deelname is aanmelding vooraf noodzakelijk via email: ghibma@outlook.com, of tel: 0628781646.