Erik van Beurden heeft een andere baan gevonden

Erik van Beurden vertrekt met ingang van 1 september 2021 als wethouder bij de gemeente Leusden. Hij verruilt zijn wethouderschap dan voor een adviseursfunctie bij adviesbureau voor duurzame leefomgeving Over Morgen.

De Achtervelder Van Beurden is sinds 2014 wethouder voor Leusden. Onder meer op de dossiers cultuur, volkshuisvesting en wonen, milieu en duurzaamheid en het sociaal domein. Een periode waar hij met dankbaarheid op terugkijkt. ‘Ik ben er trots op wat ik de afgelopen jaren, vaak samen met inwoners en organisaties, heb mogen doen en kunnen bereiken binnen diverse onderwerpen’, aldus Van Beurden.

Van Beurden vindt het jammer dat hij zijn ambtstermijn niet helemaal af kan maken. De hem geboden mogelijkheid bij Over Morgen was echter te mooi om te laten passeren. Ook omdat het niet zijn ambitie is om nog een derde termijn aan zijn wethouderschap toe te voegen.

De fractie van GroenLinks-PvdA draagt op korte termijn een kandidaat aan de gemeenteraad voor als opvolger van wethouder Van Beurden in het college.